Witam.
Czy to normalne, że czasami po wciśnięciu sprzęgła (w celu np. włożenia 1 biegu na światłach) silnik samowolnie podnosi sobie obroty w takim jakby dwutakcie do 1250 a nawet wyżej?
Jestem na tym forum od wczoraj (zadałem to pytanie ale się machnąłem bo na [O2] nie ma odzewu.
Czy Wy też tak macie?
Dodam, że raz po wciśnięciu sprzęgła raz objaw ten występuje a innym razem nie. Dodatkowo dzieje się tak tylko przy pierwszym naciśnięciu sprzęgła (jak odpuszczę i nacisnę jeszcze raz i kolejny - tego nie ma). Jeżeli to ma być funkcja wspomagania ruszania to dlaczego raz działa a za chwilę nie?
Jak się nie mylę to za podnoszenie obrotów w silnikach TSI w O3 przy wciśniecu sprzegla odpowiada jakiś system i w każdym silniku to jest. Gdzieś jest na forum ale nie pamiętam gdzie...
Hej,
Mam tak samo - po wciśnięciu sprzęgła podnosi obroty na chwilę. Warunek: jak się zatrzymasz na światłach to pomiedzy kolejnymi wciśnieciami sprzęgła musi minąc przynajmniej 30 sek.
Chyba TTTM ... :shock:
Jacek
Mam, jeżdżę, cieszę sie (-:
Zmiana na 1.4 TSI 140 HP.
Niestety ta nowa to nie jest 4x4 ...
O dziwo w niedawno zakupionym audi a3 sedan 1,4tfsi po wciśnięciu sprzegła nie podnosi obrotów. Ale jest inna bardzo dobra funkcjonalność. Mianowicie jak ruszamy bez dodawania gazu system sam podniesie nam obroty jak krytycznie spadną. Zapobiega to niezamierzonemu zduszeniu i wyłaczeniu silnika. To jest oki. A jak jest u Was?
Byłem z opisywanym problemem w serwisie.
Oczywiście nic nie wiedzą na ten temat, komputer nie zapisał żadnych błędów. Napisali więc pismo do centrali w Poznaniu, z której dostali odpowiedź, że jest to właśnie funkcja wspomagania ruszania.
Jakieś jajca chyba bo nie zostawię tego tak - jak kuźwa funkcja wspomagania jak obroty wskakują tylko na chwilkę a ja jeszcze nie zdążę zapiąć 1 biegu a co mówić o ruszeniu! Przejechałem się więc jeszcze raz ich demonstracyjnym autem i tam takie podbikjanie obrotów nie wystąpiło (raz tylko wskazówka "dygnęła" do góry ale tylko lekko a nie jak u mnie do 125 lub nawet do 1500).
Z tym wciskaniem sprzęgła jeden raz da drugim to też tak mam, że nie występuje po kolei tylko po pewnej przerwie.
Tak czytam i myślę, że to podbijanie obrotów jest jakieś chore. Jeśli wciskamy sprzęgło i obroty idą do góry tylko na chwilę, że nie zdąży się włożyć jedynki i fizycznie puścić sprzęgła to ja się pytam po co takie ustrojstwo. W praktyce niczemu nie służy poza nerwami kierowców oraz zwiększonym zużyciem paliwa.
No właśnie w tym cały problem.
Na dokładkę dzieje się to bez żadnej logiki (raz wystąpi, raz nie).
Wydaje mi się, że to (przynajmniej u mnie) nie funkcja wspomagania ruszania tylko jakiś "feler".
[ Dodano: Sro 28 Maj, 14 08:53 ]
SS - rozumiem, że chodzi o start-stop? Nie mam tej opcji.
To bardzo proszę sprawdźcie Panowie (szczególnie 1,4 tsi), bo niewiele brakuje a pójdę na noże z serwisem. Tak jak pisałem nie dzieje się to za każdym razem, tak 50/50. Jak zatrzymam się na światłach chwilę stoję potem wciskam sprzęgło i jest takie podniesienie obrotów w takim dwutakcie do 1250 obr./min a czasem wyżej. Dzieje się tak tylko przy pierwszym wciśnięciu sprzęgła (ponowne naciśnięcie i kolejne podczas jednych świateł już nie dają tego efektu).
Proszę o obserwacje.
Tak czytam i myślę, że to podbijanie obrotów jest jakieś chore. Jeśli wciskamy sprzęgło i obroty idą do góry tylko na chwilę, że nie zdąży się włożyć jedynki i fizycznie puścić sprzęgła to ja się pytam po co takie ustrojstwo. W praktyce niczemu nie służy poza nerwami kierowców oraz zwiększonym zużyciem paliwa.
u mnie to działa dopiero przy puszczaniu pedału sprzęgła. dopiero w tym momencie podnosi obroty. nie przy wciskaniu. wystarczy jednak, np. przy cofaniu czy parkowaniu, sprzęgło odpuścić do połowy i wcisnąć ponownie, aby nie podbiło obrotów drugi raz. zresztą przy 1.8 TSI bez problemu na 850 obr./min można parkować.
Witam, u mnie w 1.4 to samo, przy wcisnieciu sprzęgła obroty w gore, rownież nie widzę w tym żadnej logiki gdyż to dzieje sie kiedy chce i nie mam na to wpływu, początkowo czytałem na forum ze ma to zapobiegać zduszeniu silnika, ale teraz juz tak nie uważam.
Jeżeli miałaby to być funkcja wspomagania ruszania to powinna działać tak, że: stoję na światłach, obroty są ok. 750, wciskam sprzęgło, obroty nadal takie same, zapinam 1 bieg, obroty nadal te same, puszczam sprzęgło nie dodając gazu i jeżeli jest taka konieczność to wtedy obroty są podbijane aby nie zdusić silnika - tak powinna działać funkcja wspomagania ruszania. Żeby było śmieszniej to mi z centrali Skody na moją przypadłość odpowiedzieli, że moje podbijanie obrotów (podskakują po wciśnięciu sprzęgła) to właśnie wspomaganie ruszania. Albo tam pracują laicy albo mają w dupie to co ludzie zgłaszają bo samochód jeździ i nie ma problemu.
To podbijanie obrotów to coś związane z duetem skrzynia - silnik. Może coś nie jest dograne jak trzeba. Może konstrukcja sprzęgła jest jakaś "nowoczesna", i przez to takie objawy. Nie na darmo niektórzy mają problemy ze sprzęgłem szczególnie w 1,4. Być może jakiś lifting bądź modernizacja to wyeliminuje. Czas pokaże.
Ja mam 1.8 TSI z SS i nic takiego nigdy nie zauważyłem.
Podnoszenie obrotów poprzez samo wciśnięcie sprzęgla jest dla mnie nielogiczne i pozbawione sensu. Według mnie system wspomagania rusznia powinien działać gdy zaczynamy puszczać sprzęgło na biegu.
[quote="krzysieko3"]Jeżeli miałaby to być funkcja wspomagania ruszania to powinna działać tak, że: stoję na światłach, obroty są ok. 750, wciskam sprzęgło, obroty nadal takie same, zapinam 1 bieg, obroty nadal te same, puszczam sprzęgło nie dodając gazu i jeżeli jest taka konieczność to wtedy obroty są podbijane aby nie zdusić silnika - tak powinna działać funkcja wspomagania ruszania.
Tak właśnie działa u mnie[shadow=yellow:8bb725f109][/shadow:8bb725f109]
To podbijanie obrotów to coś związane z duetem skrzynia - silnik. Może coś nie jest dograne jak trzeba. Może konstrukcja sprzęgła jest jakaś "nowoczesna", i przez to takie objawy. Nie na darmo niektórzy mają problemy ze sprzęgłem szczególnie w 1,4. Być może jakiś lifting bądź modernizacja to wyeliminuje. Czas pokaże.
dziś specjalnie sprawdzałem, u mnie w 1.4 tego nie ma - auto MY2014
Komentarz